מהו המסע שעברת בשביל להגיע למקומך היום?
“גדלתי במושבה קטנה בצפון בשם ראש פינה,
במשפחה מלאה אומנות רוחניות ומוסיקה.
מעבר לעובדה שבבית תמיד היה תקליט רץ
אבא שלי הוא הבעלים של בית מלאכה המייצר פעמוני רוח המכוונים לפי סולמות מוסיקליים,
ככה שזה פשוט שם.
את המסע המוסיקלי שלי התחלתי כנגן טרומבון בתזמורת ראש פינה בגיל עשר בערך,
אחרי כשנה החלטתי לעבור לנגן על מערכת תופים
ולהשלים את הפער שנפער בשנה הזו כי קצב תמיד היה משהו שהיה יותר חשוב אצלי.
אחרי כחמש שנים כמתופף עולם התקלוט קרץ לי והייתי חייב לנסות,
הורדתי וירטואל די-ג׳יי והתחלתי ללמוד מיקס מהיוטיוב ולהתאמן עם העכבר.
אחרי כשנתיים של משחק עם עכבר קניתי את הקונטרולר הראשון שלי,
במהלך השנתיים האלה כבר הורדתי תוכנת הפקה והתחלתי לנסות להוסיף תפקידים לשירים שניגנתי,
לאט לאט נפתח בפני עולם שלם של הפקה.
אני זוכר שמתישהו במהלך התיכון קיבלתי מחבר של אבא מקלדת שליטה בת 200 והתחלתי לחקור את עולם המידי,
ציוד הפקה אף פעם לא היה משהו שהיה לי כילד אבל הסקרנות והלמידה העצמאית גרמו לי להתאמץ יותר עם האוזניים.
במהלך השנים ניסיתי כמה תוכנות שונות מקיובייס לאבלטון ועד סטודיו וואן,
בסופו של דבר תמיד חזרתי אל ה-FL פשוט כי שם השיטת עבודה שלי הכי אומנותית וזורמת,
כשהשתחררתי הלכתי לעבוד כמדריך FL לבני נוער במחנה קיץ,
בתור אחד שהדריך בכל מיני מקומות שונים בחייו ועבד עם ילדים ונוער ידעתי שזה משהו שאני אתחבר אליו אבל לא ידעתי עד כמה, א
חרי שני מחנות קיץ ומספר תלמידים פרטיים הבנתי שלימוד מוסיקה הוא אחד מהיעדים המרכזיים שלי כמוסיקאי,
תוך כדי הקורונה הסגרים ומה שביניהם קיבלתי טלפון מחבר (OR1A) שאומר שבמכללה שהוא עובד בה מחפשים רכז סטודנטים חדש
מהר מאוד הבנתי שמדובר בבית ומשפחה חדשה ואחרי כמעט שנה כרכז סטודנטים בקמפוס חיפה החלטנו להקים את קורס FL Studio הראשון מסוגו במכללות למוסיקה.”
אילו קשיים היו לך בדרך?
“הקושי העיקרי היה כלכלי,
בתור ילד שהתחיל לעסוק בתחום מגיל מאוד צעיר לקח לי המון שנים להגיע למעמד שבו אני יכול לקנות ציוד מקצועי ולקדם את עצמי,
מה שכן העובדה שלא היה גרמה לי לפתח כישורים נוספים בלמידה עצמאית כמו עיצוב גרפי, עריכת וידאו ותחומים שונים בהפקה.
הקושי השני היה עיקרון ההתמדה,
לא תמיד קל לזכור שהתמדה משתלמת ובשביל הצלחה צריך לעבוד קשה במשך שנים.
לפעמים העובדה הזו בורחת מהראש והמוטיבציה יורדת,
אני מאמין שלכל מוסיקאי יש תקופות כאלה של מוטיבציה ירודה אבל כל עוד ממשיכים לעבוד,
ללמוד ולהתפתח תוך כדי אנחנו ממשיכים להתקדם אל היעד ולא עומדים במקום.
מיכאל, ממי אתה מקבל השראה בתור לעשיה המוסיקלית שלך?
“ממלא מוזיקאים ומפיקים כמו –
Illenium
Blastoyz
INZO
רביד פלוטניק
טונה
Infected Mushroom
Will Sparks
Timmy Trumpet“
מה ערך המוסף שאת מביאה ללימודים?
“הניסיון בתוכנה,
לא המון אנשים ישבו לקרוא את ה- Manual של FL ולומדים בעיקר מהאינטרנט וסרטוני יוטיוב,
גם אני למדתי בעיקר ככה אבל בצורה הזו אנחנו מפספסים המון אפשרויות שהתוכנה מאפשרת בלי לדעת על קיומם בכלל. “
מה הטיפ המקצועי שלך לדור הבא?
“ציוד הוא לא הדבר הכי חשוב,
אל תמהרו לקנות דברים שאתם לא צריכים,
תעשו סקר שוק אמיתי לפני רכישה תבינו את הצורך שלכם ואם בכלל האולפן שלכם מתאים למה שאתם עומדים לקנות. “
מה חשוב לך להעביר לדור הבא?
“התמדה התמדה התמדה,
לכל אחד יש את המסע שלו אל תקנאו בהישגים של אחרים,
אל תמהרו להגיע ליעדים שאתם עוד לא מוכנים אליהם.
קחו את הזמן זה מקצוע שתמיד יש בו מה ללמוד ותמיד יש לאן לשאוף.
תהיו גאים במה שהשגתם ותמיד תפרגנו לאחרים סביבכם בלי לצפות שיחזירו לכם,
רק ככה משיגים שותפים אמיתיים לדרך הזאת. תהנו מהמסע שלכם!”