אתם לא שלמים עם הסאונד שאתם מגיעים אליו בהפקה
ולא מצליחים להגיע לסאונד שאתם רוצים או שזה לוקח לכם ממש הרבה זמן של ניסוי וטעיה?
המאמר הבא בדיוק בשבילכם.
נתחיל מהסוף: אם לאחר ניסוי וטעיה הצלחתם להגיע אל הסאונד שרציתם,
גם אם זה לקח ממש הרבה זמן, מזל טוב!
בסוף כל ניסוי, בין אם מוצלח או לא, יש תובנה חדשה ומסקנות לגבי המשך העבודה בעתיד.
לכן, כל זמן שבו אנחנו יושבים ומנסים להגיע אל הסאונד שרצינו הוא זמן לימוד ואימון.

הנה כמה הצעות:
- דאגו לבסיס טוב מבחינת הציוד שלכם. אם אתם מקליטים עם מיקרופון,
איכות ההקלטה תקבע קודם כל על פי איכות המיקרופון (והביצוע כמובן) ואז על פי איכות קדם המגבר ומשם לאיכות הממיר וכו'.
אף אחד מהמרכיבים בשרשרת לא חייב להיות יקר במיוחד כדי להגיע לסאונד טוב,
אבל אם אחד מהם יהיה מאיכות גרועה – הסאונד ייפגע.
עדיף להשקיע בציוד ברמה בינונית אך אחידה בין הרכיבים מאשר להשקיע ברכיב אחד יקר ולחסור בשאר הרכיבים.
(למשל מיקרופון פשוט – קדם-מגבר פשוט – וממיר פשוט, לעומת מיקרופון מעולה – קדם מגבר גרוע וממיר גרוע) - דעו מה אתם שומעים. כדי להחליט החלטות נכונות בזמן המיקס,
אתם צריכים להתקרב ככל האפשר אל הסאונד המאוזן והנייטרלי.
הצעדים המתבקשים הם קניית מוניטורים ו/או אוזניות אולפניות
אבל כדאי להבהיר שאף מוניטור או אוזניות לא מספרים
איזו אמת מוחלטת אלא מספקים חוויית האזנה קרובה יחסית אל הסאונד הנייטרלי.בזמן המיקס מומלץ לשלב בין כמה כלי חיווי כמו ספקטרום אנלייזר
ועבור מדי פעם בין אוזניות למוניטורים לרמקולים ביתיים פשוטים.כל אחד מהם יספק תמונה אלטרנטיבית למיקס,
ועל ידי השוואה בין התמונות השונות נוכל להתקרב יותר אל עבר המיקס שישמע טוב במגוון רחב של מערכות.רוצים ללמוד סאונד והפקה מוזיקלית? לפרטים על מסלולי הלימודים שלנו לחצו כאן >>
עבור מי שעובד עם רמקולים באולפן, חשוב גם להשקיע מחשבה ומשאבים בטיפול אקוסטי בחדר העבודה.
גם הציוד הכי יקר יספר תמונת סאונד מעוותת אם לא נטפל בחדר במידה מספקת.לפעמים סידור מחדש של החדר מבחינת מיקום ספה, שטיח או ארון בגדים כבר משנה לטובה את היענות התדרים של החדר,
ומומלץ למצות את האפשרויות הגלומות בסידור האולפן ומיקום המוניטורים בטרם משקיעים כסף בציוד חדש לשיפור הסאונד. - לפעמים קצת ידע תיאורטי יכול לגרום לקפיצה בהבנה וביישום בזמן העבודה על המיקס. כשמנסים להשיג מטרה מסויימת במיקס כמו למשל להפוך את התופים ליותר פאנצ'יים או למתן את תפקיד הבס בלי להנמיך לו את התדרים הנמוכים, הידע התיאורטי לגבי דרך הפעולה של קומפרסור עשויה לקצר משמעותית את הזמן שנשקיע במציאת מצב הפרמטרים המתאים.
עבודות סאונד הם שילוב של מדע ואמנות.
אנחנו משוחררים יותר לעבוד עם האינטואיציה כשהיא נשענת על ידיעת העקרונות הטכניים של מלאכת המיקס,
בדיוק כמו נגן שלומד את התיאוריה המוזיקלית כדי שתהפוך לטבע שני בזמן הנגינה.